Væskebehov - 9 mdr.

29. december 2004

Alder:
9 mdr.

Væskebehov - 9 mdr.

Hej

Jeg har før spurgt ang væske i løbet af et døgn. Anne har lige haft halsbetændelse og mellemørebetændelse, og for en uge siden fik hun dræn i. Nu er der ingen problemer, hun sover og spiser som hun skal. Men væsken..... Hun vil ikke drikke.

Før hun blev syg, fik hun 3 sutteflasker i løbet af et døgn ca. 350 ml. Hun er lige blevet et år. Men nu vil hun ikke have flasken længere, så de er så småt gemt væk. ...

Annonce

... Så er der jo kun koppen tilbage. Hun vil ikke drikke. Jeg har så over to dage talt sammen hvad hun drikker. Vand af kop 80 ml. mælk af flaske 200 ml. Hun får en portion grød af 100 ml vand + 100 ml yoghurt. Herudover brød og aftensmad som os. Men det er jo ikke nok væske, hvad kan jeg gøre.

Jeg tilbyder kop flere gange i timen, men hun vender hovedet, og jeg har prøvet alverdens kopper, intet hjælper, har du et råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!